Ofte stilte spørsmål

Vi har samlet de mest stilte spørsmålene vi mottar.

Dersom du ikke finner svar på det du trenger kan du kontakt kundeservice under «kontakt» i menyen.

Produktanbefaling

Ørepropper for musikk og konsert

For musikere og konsertbesøkende er det våre formstøpte ørepropper av typen PRO Custom som gjelder.

Vår bestselger for alle konsertbesøkende og musikere er det PRO15 (15dB) som er å anbefale. Dersom du har behov for kraftigere lydreduksjon eller utsettes for lydnivåer utover normalen vil vi anbefale PRO17 (17dB) eller PRO20 (20dB). 

Alle kunder får 2 måneders bytterett på støyfilteret. Det betyr at du kan bytte med oss om du føler det blir feil.

Ørepropper for motorsykkel

For motorsykkelkjøring er det våre PRO20 som er mest brukt, men vi kan tilby kraftigere løsninger dersom det er et behov eller ønske.

PRO20 passer utmerket for normalturkjøring og hvor man er avhengig av intercom i hjelm.

PRO26 passer utmerket for høyere hastigheter eller mer bråkete motorsykkel. 

PRO27 passer utmerket for banekjøring og ekstreme lydnivåer grunnet hastighet og motorstøy. 

Ørepropper for søvn

Til søvn har vi kun en enkel modell og denne heter SleepSound. 

SleepSound lages helt tette og er utformet for å lindre press fra hodeputen. 

Vi kan dessverre ikke garantere at disse vil dempe noe mer enn vanlige ørepropper, men grunnet en formstøpt passform opplever de beste en økt lydreduksjon og maksimal komfort. 

Ørepropper til arbeidsplass

Ta kontakt med kundeservice og forklar dine behov. Vi vil deretter komme med produktanbefalinger og eventuelt uforpliktende pristilbud.

Custom In-ear monitors

Valg av In-ear monitors er ikke alltid lett, men heller ikke så vanskelig. 

Alle våre in-ear monitors er laget med tanke på korrekt lytting og den beste lydkvaliteten. 

Evoke
Anbefalt for nybegynnere eller for de som ikke er ekstra kravstore ved lyd og trenger noe enkelt, men rimelig. Lyden har en punchy bass med en mykere diskant som ikke er skarp.

Engage
En modell utviklet med fokus på dyp og kraftig bass. Denne modellen anbefaler vi til bassister, EDM og musikere som heller vil ha god bass, fremfor et nøytralt lydbilde. 

Evolve
Vår bestselger til alle musikere. Velbalansert lyd som lar deg høre musikk på en ufarget og perfekt måte. Spesielt populær for gitarister, vokalister, lydteknikere og mer. 

Emotion
Denne modellen er for de ekstra kresne og brukes ofte av produsenter, lydteknikere eller audiofile. Denne modellen låter annerledes en alle andre og leverer ekstreme detaljer med en punktlig bass. 

Bestilling

Hvordan bestiller jeg?

Formstøpte ørepropper er som å handle hvilken som helst annen vare, med unntak av at du må støpe ørene dine først. 

Du kan enten komme direkte til oss for å støpe ørene dine og legge inn en bestilling mens du er her. 

Bor du ikke i Oslo kan du enkelt oppsøke en lokal audiograf, støpe ørene dine og deretter sende oss ørestøpene dine i posten etter du har fullført en bestilling på nett. 

Jeg har problemer med å bestille

Dersom du har problemer med å bestille på nett ber vi deg om å prøve en annen nettleser. Om du fortsatt opplever problemer ber vi deg om å ta kontakt med kundeservice.

NAV skal dekke ørepropper for meg

Normalt gir NAV det som heter tilskudd. Det betyr at du handler som normalt hos oss og sender inn NAV kvittering på kjøpet - slik at de refunderer beløpet til deg.

I andre tilfeller kan NAV sende oss en bestilling direkte - slik at du slipper å betale selv. Dette er noe som må avtales med NAV på forhånd, slik at vi mottar en ordre fra dem senere. 

For søknad hos NAV eller spørsmål må man kontakte NAV direkte.

Støp av ørene

Hvor støper jeg ørene?

Støp av ørene dine kan du enten gjøre hos en audiograf der du bor, eller du kan komme direkte til vår salgskontor på Lambertseter i Oslo.

Tar du støp hos en Audiograf der du bor må du legge inn bestilling på nett, merke støp med ordrenummer og sende disse til oss. 

Støper du hos oss i Oslo hjelper vi deg både med bestilling og støper ørene. Du trenger bare å møte opp til avtalt tid.

Klikk her for mer informasjon, timebestilling og fremgangsmåte. 

Hvor og hvordan sender jeg ørestøpene mine?

Når du har støpt ørene dine og skal sende de til oss i posten må du først legge inn en bestilling på nett. Når dette er gjort får du en bekreftelse med et ordrenummer. Merk forsendelse og/eller pose med støp med NAVN og ORDRENUMMER.

Dette sendes til:

Hantek Audio AS
Postboks 65 Lambertseter
1101 Oslo

Ørestøp kan enten pakkes i en boblekonvolutt eller en liten eske. Fraktmetode må du avgjøre selv, men siden alt sendes til en Postboks opplever vi sjeldent at ting blir borte under frakt. 

Tar dere vare på ørestøpene mine?

Ja, det gjør vi!

Alle ørestøp vi mottar i forbindelse med en bestilling blir 3D-skannet og lagret i hele 4 år. Det betyr at du enkelt kan handle flere ørepropper senere, eller hvis du skal være uheldig å miste en av ørepluggene dine. 

Merk deg at arkivering i 4 år gjelder kun for støp som er mottatt og registrert fra 1 januar 2019. Før dette er det kun fysiske støp som er arkivert og disse kan vi kun garantere for i 3 år grunnet uttørking av materialet. 

Jeg finner ikke en lokal audiograf

Dersom du ikke kan støpe hos oss eller finner en audiograf der du bor på www.hantek.no/oreavtrykk kan du prøve å søke etter et lokalt Legekontor, ØNH-lege eller høre med det lokale sykehuset. 

Ta kontakt dersom du skulle ha noen spørsmål. 

Kan jeg sende digitale ørestøp?

Vi godtar alle ørestøp av filtypen .STL

Ta kontakt med kundeservice dersom du har spørsmål eller en annen filtype. 

Vi godtar ikke ørestøp som er eldre enn 4 år. 

Passform

Jeg føler ubehag i øret

Formstøpte ørepropper er som når du kjøper nye sko. Ørene trenger alltid litt tid til å tilvenne seg øreproppen. 

Det er også viktig at du er sikker på at øreproppene sitter helt riktig i øret. Om de sitter noe feil vil dette skape press i ørekanalen og skape ubehag og smerte. 

Vi anbefaler 1-2 ukers jevnlig bruk dersom du opplever ubehag når de brukes. 

Om du opplever intens smerte ved bruk eller er usikker på om du bruker proppene riktig - ta kontakt med kundeservice. 

Øreproppene mine passer ikke

Normalt er det fordi øreproppene ikke plasseres korrekt inn i ørene. Alle ører er ulike, og det er ikke alltid at instruksjonene vil fungere helt optimalt.

Du kan enten ta kontakt med kundeservice og gjerne sende et bilde over hvordan øreproppene sitter plassert i ørene dine, eller du kan klikke deg inn på instruksjonsfilmene nedenfor.

Instruksjonsfilm for PRO CUSTOM, SLEEPSOUND og TOTAL BLOCK.

Instruksjonsfilm for IN-EAR og f.eks SWIM PLUGS og IHUNT.

Om du fortsatt har problemer kan du kontakte kunderservice for hjelp.

Øreproppene mine passer ikke like godt lenger

Om du opplever at passformen gradvis har blitt dårligere skyldes dette anatomiske endringer i ørekanalen. Derfor anbefales det at tar nye støp og bestiller nye støpte ørepropper (gjelder ikke eventuelle støyfiltere) etter 5 år. 

Øreproppene i seg selv er ikke noe som endrer fasong uten at de blir utsatt for høye temperaturer eller ligger i sollys over en lengre periode.