Garanti, reklamasjon og retur

Vi vil at du skal være helt fornøyd med kjøpet. Hvis du av en eller annen grunn opplever problemer eller ikke er fornøyd med produktet eller tjenesten du mottar, vennligst gi oss beskjed.

For å returnere eller diskutere et problem, vennligst kontakt selgeren i første omgang, eller hvis du kjøpt det direkte fra Hantek Audio AS kan du kontakte oss på kontakt@hantek.no, så hjelper vi deg. 

Vi ber om at alle klager eller misnøye gjøres skriftlig for å ivareta dine rettigheter og bevisbyrde dersom det skulle oppstå en tvist.

Garanti

PRO, SleepSound, Swim Plugs, Total Block og ACS In-ear monitors er produkter utviklet og produsert av Advanced Communication Solutions (ACS). ACS garanterer at produktene er fri for mangler i materialer og produksjonsfeil for en periode på ett (1) år fra leveringsdato. Hvis du tror at produktet du har mottatt har feil eller mangler skal bruk avsluttes umiddelbart og du må kontakte selger eller ACS for å få hjelp. Hvis et produkt viser seg å være defekt i materiale eller har en produksjonsfeil, vil vi reparere eller bytte ut produktet etter behov på selgers eller ACS sin bekostning. Alle returerer må inkludere dokumentasjon som angir den påståtte feilen. Dette gjør du ved å klikke her.

Garantien gjelder bare hvor produktene har vært riktig brukt og vedlikehold i henhold til instruksjonene og ikke har vært underlagt misbruk, uaktsomhet eller ulykke.

Ingen returer skal gjøres direkte til selger eller ACS med mindre det er godkjent en retur fra Hantek Audio kundeservice.

Garantiperiode er minimum ett (1) år, men noen selgere kan ha en utvidet garanti for sine egne kunder. Samme retningslinjer for garanti, samt instruksjoner gjelder. Ta kontakt med selger ved behov.

Reklamasjon

Som forbruker (privatperson) har du visse rettigheter iht. Forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonstiden er mellom 2-5 år, avhengig av produktet. Hos Hantek Audio forholder vi oss til 5 års reklamasjonsrett på våre produkter per dags dato mot feil og mangler. Det skal reklameres innen rimelig tid (2 måneder). 

Feil og mangler anser vi som direkte produksjonsfeil eller feil på materialer. Eventuelle feil på drivere som oppstår uten annen grunn dekkes kun innenfor 2 år, da balanserte lyddrivere er sensitive og det er normalt at de kan feile grunnet slitasje eller andre årsaker. Brudd på kontakter til elementene vil være en reklamasjonssak, da dette vil anses som en produksjonsfeil. Vennligst les «Dette dekkes IKKE av garanti og reklamasjon» for mer informasjon.

Passform-garanti

Det blir gitt en 60 dagers garanti (2 måneder iht. forbrukerkjøpsloven) på tilpassede øreplugger fra datoen dem er gjort tilgjengelig for bruker/kjøper. Hvis du har problemer med passformen til produktet, vennligst kontakt selgeren eller Hantek Audio AS som vil gjøre sitt beste for å rette opp i problemet.

Dette dekkes IKKE av garanti eller reklamasjon

– Bruksslitasje eller misfarging på produkt, kabler eller materiale.

– Feilbruk og uforsvarlig bruk.

– Ørevoks som tetter f.eks ørekanaler eller har gjort skade.

– Skader og feil grunnet fuktighet.

– Driverfeil på ørepropper som er eldre enn 2 år. 

– Dårlig passform grunnet anatomiske endringer i ørekanalen eller etter utgått garanti for passform.

– Produkter som er tapt eller stjålet. 

– Produkter med utgått garanti.

Bytte av støyfiltere

ACS eller Hantek Audio vil med glede bytte filtere innen 60 (seksti) dager etter produktet er gjort tilgjengelig for bruker/kjøper. Hvis filtrene som følger med ikke gir riktig mengde demping kan de returneres Hantek Audio AS etter avtale (på din bekostning og risiko) og bli byttet med et filter med en annen demping (på Hantek Audio sin bekostning og risiko).

Reparasjoner

Produkter som ikke dekkes av ovennevnte garantier, kan repareres mot en kostnad. Produkter kan kun returneres etter avtale med Hantek Audio AS, som gjøres ved at du fyller ut serviceskjema på www.hantek.no/service. Hantek Audio vil deretter utføre nødvendige undersøkelser og tester av produktet og levere et uforpliktende tilbud for å rette opp feilen eller problemet. Hvis ønsker å bekrefte reparasjon og tilbud kreves betaling av beløpet før arbeidet utføres. Hvis du ikke ønsker å fortsette med reparasjonen, kan produktet returneres til deg eller du kan velge å pårope deg reklamasjonsrett, men etter 6 måneder fra produktet er gjort tilgjengelig ligger bevisbyrden hos bruker/kjøper. Leverings og undersøkelsesgebyrer (Forbrukerkjøpsloven §30) vil påløpe for retur av ikke -reparerte produkter uten feil/mangler. 

Retur og refusjon

Ikke-formstøpte produkter kan returneres innen 60 dager fra leveringsdato, forutsatt at de er i «som ny» stand og leveres med alt av orginalt innhold og emballasje.

Formstøpte produkter er fritatt for refusjon på grunn av deres formstøpte art (tilvirkningskjøp), med mindre de er funnet å være defekte eller ‘ikke egnet til formålet’. I første omgang vil Hantek Audio AS ta sin rett for å rette opp feil eller problem som ikke er egnet for formålet. Hvis vi ikke er i stand til å reparere et produkt eller gjøre det ‘egnet for formålet’ etter to forsøk, kan Hantek Audio AS gå med på å utstede en refusjon etter eget skjønn, og i tråd med den begrensede garantien og/eller passformgarantien. Dette forutsetter at klage gjøres innen rimelig tid (senest 2 måneder fra produktet er gjort tilgjengelig for kjøper)

Annen informasjon

Alle forespørsler om retur og refusjon skal sendes til den opprinnelige selgeren hvis produktet ikke ble kjøpt direkte fra Hantek Audio AS. Vær oppmerksom på at selgere kan ha andre retningslinjer for retur og refusjon.

Når du returnerer produkter til Hantek Audio AS eller selgeren, vennligst legg ved kontaktinformasjon, et følgebeskrivelse med krav og faktura eller bestillingsnummer (eller vedlegg en kopi av fakturaen eller følgeseddelen).

Vi anbefaler at alle returer sendt til Hantek Audio AS gjøres ved hjelp av en sporbar leveringstjeneste, ettersom Hantek Audio AS eller selger ikke kan holdes ansvarlig for returnerte varer som går tapt under transport.

Hantek Audio AS refunderer eventuelle rimelige returkostnader for retur av produkt eller garanti (gjelder ikke filterbytte) kun i Norge når kjøp er gjort direkte med Hantek Audio AS og når kvittering kan fremvises av kjøper/bruker.

Registrer service, retur eller garanti

Har du kjøpt varen din et annet sted enn hos Hantek Audio AS anbefaler vi deg å kontakte selger direkte, da disse kan ha andre retningslinjer. Hvis du har handlet direkte hos oss kan du klikke deg inn på www.hantek.no/service for å registrere din service, retur eller garanti.