Her finner du oversikt over vanlige spørsmål vi besvarer og gode tips ved bruk av Custom In Ear Monitors. Dersom du ikke finner det du er på jakt etter ber vi deg om å ta kontakt med oss via service siden.

 

1. Hvordan burde man oppbevare sine In Ear Monitors?

Man må oppbevare sitt produkt i en oppbevaring og i et område som er fri for fukt. Prøv også å ikke oppbevar området ditt med rask temperatursvingning, da kondens kan oppstå inni oppbevaringen. Som du kanskje vet så er ikke elektronikk glad i fuktighet. 


2. Jeg har nettopp mottatt proppene og jeg føler at de er noe ubehagelig og/eller passer dårlig. Hva gjør jeg?

Vær oppmerksom på at det kan være noe tilvenning å bruke proppene når de er nye. Pass også på at du får ut eventuelt "luft" i mellom propp og øre, da dette kan gjøre litt vondt.

Du må også forsikre deg om at man får proppene helt på plass. Pass på at du får toppen av proppen (hvor logo normalt er plassert) innenfor flippen/huden på øret ditt. Se filmen under for mer hjelp.

 

3. Lyden og noe av detaljene har plutselig blitt svakere på ene eller begge sidene. Hva har skjedd?

Dersom du opplever at lyden og visse detaljer har kun har blitt redusert kan dette være tegn på at det kan være rusk og/eller noe fuktighet i filtrene som sitter i lydkanalene. 

Vennligst prøv å bytt voksfiltrene (de er normalt grønne) ved å følge videoen under. Dersom dette ikke hjelper kan det være møkk eller fuktighet i de akustiske filtrene. Dette er desverre noe en in ear tekniker burde gjøre, da man kan skade produktet. En slik service er svært rimlig og dette burde gjøres 1-2 ganger i året. 

 

4. Lyden kommer og forsvinner på ene eller begge sidene. Hva har skjedd?

Når lyden kommer/går kan tyde på at du opplever dårlig kontakt eller brudd på en kabel. 

Først burde du kontrollere kablen på følgende måte:

  1. Vri, bend eller trekk forsiktig i kablen mens du spiller av lyd for å se om feilen kommer. 
    Hvis du opplever at feilen kommer ved dette kan dette tyde på at kablen burde byttes.
  2. Hvis du opplever feilen på en side kan du bytte om sidene på kablen for å se om feilen følger. Hvis du opplever at feilen følger over til den siden som fungerte er det kablen som må byttes.
  3. Kontroller gjerne resten av kablen fra Jack-plugg til y-splitt for å se om bruddet kanskje sitter et annet sted på kablen.

Dersom det ikke er kablen som trigger frem problemet er det nok en dårlig kontakt eller brudd inni produktet. Ta kontakt med oss via vår nettside for hjelp.

*Finner du ikke det du leter etter? Ta kontakt med oss via nettsiden og beskriv ditt problem så godt som mulig, slik at vi kan gi deg den beste tilbakemeldingen som mulig.